תואר ראשון בפסיכולוגיה

תואר ראשון בפסיכולוגיה על קצה המזלג

משך הלימודי
משך הלימודים

3 שנים

מסלול
חד חוגי / דו חוגי

חד חוגי, דו חוגי או מסלול בשילוב מדעי המוח

מיומנויות
מיומנויות נדרשות

הבנה וניתוח של טקסטים ומחקרים, ויכולת מתמטית סבירה

התמחות
התמחות / סטאז בסיום התואר

התמחות לאחר סיום תואר שני

קבלה ללימודים
קבלה ללימודים

תואר
ציונים גבוהים בבגרות, ציון פסיכומטרי בסביבות 700.

השקעה
השקעה בלימודים

תואר
קריאת מאמרי פסיכולוגיה וספרי לימוד, וכן שינון החומר לקראת הבחינות

סביבת הלמידה
סביבת הלמידה ואופן הבחינות

רוב המבחנים הינם מבחנים אמריקאיים. ישנם גם מבחנים הכוללים חישובים מתמטיים שונים.

למד כיצד אנשים חושבים ומתנהגים

תואר ראשון בפסיכולוגיה
צילום: Alaskan Dude

מטרתו העיקרית של התואר היא להעניק לסטודנטים בסיס ידע נרחב הסוקר את התחומים העיקריים של המחקר והתיאוריה בעולם הפסיכולוגיה כיום. חשוב לדעת כי לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה אינם מסמיכים את הלומדים בעבודה מעשית כפסיכולוגים, אלא מתמקדים בלימוד בסיסי של ידע בפסיכולוגיה. ידע זה כולל קורסים אודות פסיכולוגיה פיזיולוגית, שיטות מחקר וסטטיסטיקה, פסיכולוגיה חברתית ואישיותית, תפיסה, התפתחות הילד והמבוגר, ניסויים פסיכולוגיים ועוד.

קהל יעד לתואר ראשון בפסיכולוגיה

אנשים שהולכים ללמוד פסיכולוגיה הם בדרך כלל אנשים שמחפשים עבודה עם משמעות, ולא רק כסף. אלו אנשים שרוצים להבין את האדם בצורה טובה יותר, ובעתיד גם לעבוד עם אנשים ולעזור לאחרים. זו הסיבה גם שרבים מתאכזבים מהתואר כאשר הם מגלים כי לא מלמדים תחומי טיפול במהלך תואר ראשון. כלים אלו נלמדים בצורה מקצועית במהלך תואר שני, אשר התואר הראשון מהווה את הבסיס שלו.

אפשרויות תעסוקה לאחר התואר

רוב הלומדים תואר ראשון בפסיכולוגיה, מעוניינים להמשיך באחד ממסלולי הלימוד לתואר שני, כאשר המסלול הנחשב ביותר הוא תואר שני בפסיכולוגיה קלינית, אשר מהווה חלק מהמסלול לקראת הסמכה כפסיכולוג. אחרים ממשיכים בתארים שונים לאחר ביצוע השלמות, כאשר אחד ממסלולי הלימודים הפופולריים הינו MBA במנהל עסקים. ישנה אופצייה להמשיך במסלול טיפולי אשר איננו מצריך תואר אקדמי, כגון הנחיית קבוצות או ריפוי בעיסוק.

במהלך תואר ראשון בפסיכולוגיה מומלץ לעבוד בהתנדבות או בתשלום בתחום טיפולי כלשהו, למשל בארגון כמו אנו"ש, משום שלאחר התואר יש להביא המלצות כחלק מתנאי הקבלה ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה.

להכיר את נבכי המוח האנושי

במהלך התואר הסטודנטים מתנסים בהעברת ניסויים פסיכולוגיים, אותם הם מפתחים ולאחר מכן מנתחים. את הידע שנלמד בפסיכולוגיה אפשר ליישם במגוון סיטואציות, החל מפגישות עסקיות של מנהלים, ועד יחסים בין אישיים עם חברים או בני זוג. בין אם מדובר במחקר בתחום הפסיכולוגיה החברתית, המסביר כיצד אנשים מקבלים החלטות, או מחקר בפסיכולוגיה פיזיולוגית, שמתאר את הפעילות המוחית והתהליכים המעורבים בחשיבה, הסטודנטים מקבלים מבט מדעי אל תוך הנפש והאדם. לימודי פסיכולוגיה דורשים השקעה רבה בלימודים, וקריאה מתמשכת בזמן הפנוי. עם זאת, החומר שלומדים הינו מאוד מעניין, ולכן ההתעמקות בנושאי הלימוד מעשירה אתכם גם באופן אישי.

קבל מידע על לימודי פסיכולוגיה
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך
הקלד תעודת זהות:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

קבל מידע על לימודי פסיכולוגיה
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
הקלד תעודת זהות:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר